Begeleiding op maat

Auti Wijs biedt ambulante begeleiding die volledig is afgestemd op de behoeften van het kind of de jongere met autisme. Samen ontwikkelen we een op maat gemaakt plan dat aansluit bij jouw unieke situatie.

Individuele begeleiding

Bij Auti Wijs worden kinderen en jongeren met persoonlijke aandacht en op maat begeleidt. Een greep uit onze werkwijze:

  • Individuele gesprekken: Een luisterend oor en het creĆ«ren van een veilige ruimte waarin jij je vrij voelt om jezelf te uiten en te werken aan persoonlijke uitdagingen.

  • Doelgerichte begeleiding: We stellen samen haalbare doelen. Daarbij wordt aandacht besteed aan het versterken van zelfvertrouwen, het verbeteren van sociale vaardigheden en het ontwikkelen van praktische vaardigheden. Ook werken wij samen aan inzicht in het eigen autisme, zodat beter wordt begrepen welke invloed dit heeft op het gedrag, emoties en interacties.

  • Structuur en balans: Overzicht in het dagelijks leven, bijvoorbeeld bij plannen, omgaan met veranderingen of het uitvoeren van huishoudelijke taken.

  • Psycho-educatie: Wij werken met methodieken als Brain Blocks, Geef me de 5, cognitieve gedragstherapie (CGT) en de aanpak van Jeroen Bartels.

  • Gezinsbegeleiding: Indien nodig wordt het gezin betrokken om de thuisomgeving positief te versterken. Daarnaast bieden wij ouders een klankbord en praktische tips.

  • Flexibele begeleiding: De begeleiding vindt plaats op een locatie die bij jou past: thuis, op school, op werk of elders.

  • Wandelgesprekken: Voor sommige jongeren werkt het beter om tijdens een wandeling te praten.

Begeleiding op school

Een fijne en ondersteunende leeromgeving is van groot belang, op school bieden wij begeleiding aan als:

  • Observatie op school: Meekijken in de klas of op het schoolplein om te begrijpen waar uitdagingen liggen en welke ondersteuning nodig is.

  • Individuele begeleiding: Omgaan met sociale interacties, concentratie en bijvoorbeeld stressvolle situaties.

  • Ondersteuning voor docenten: Het geven van praktische handvaten en tips aan docenten om beter in te spelen op de specifieke behoeften van de leerling.